dilluns, 1 d’octubre del 2012

Barcelona, a l'elit mundial de les xarxes socials amb la Social Media Week


Dissabte passat va cloure a Barcelona la Social Media Week, duta a terme durant tota la setmana a cavall de la Facultat de Comunicació Blanquerna i la Fàbrica Moritz. La iniciativa, intel·ligentment esponsoritzada per Nokia, no feia més que reflexionar al voltant de les xarxes socials, els Social Media en general, i situa Barcelona una mica més al món tecnològic (si desprès del Mobile World Congress això era possible) de les grans capitals mundials i a l’alçada de ciutats dinàmiques com Chicago, Toquio, Londres o Berlin entre altres, totes elles també seu d’aquestes jornades.

Les conferències i master classes s’organitzaven al voltant de diversos eixos temàtics repartits en els 4 dies que durava la SMW: emprenedors i inversors; social media marketing; societat, informació i tendències; i, per finalitzar, indústria cultural i tendències. Recomano de manera entusiasta que recupereu al seu web les gravacions de totes les sessions, però per a l’ocasió, no voldria deixar de parlar de dos casos que em van fascinar i que, crec, són els que més aporten a la situació actual per la que passa el país...





El conegut Assessor de comunicació i consultor polític, Antoni Gutiérrez Rubí, va ser el conferenciant protagonista de la primera sessió del dijous. Comentant la situació política del país, però generalitzant molt, no va entrar en conflictes alhora d’analitzar la relació de la classe política actual i, referint-se als Social Media, la seva necessitat de modernitzar-se. I una de les conclusions a les que vaig arribar després d’escoltar-lo és que la credibilitat i la reputació on-line són esencials per al polític. Tot i això, no tots en treuen bon profit. S’intenta ser a tot arreu sense preguntar-se COM s’hi ha d’estar. Una de les claus és assumir que, en social media, tots els productes que preparen per a una campanya electoral han de ser dissenyats en diversos formats.

I el segon cas és el de Moritz, coneguda cervesa catalana, per a alguns històrica i per a d’altres massa suau. El cert, però, és que han destacat magistralment en el seu ús del social media. Leticia Rodríguez, community manager de la marca, va explicar les claus del seu èxit, les quals em van fascinar encara més per la senzillesa que aporten al resultat final. I és que hom, que es dedica a aquest món digital, és pregunta contínuament si la resta del món funciona de la mateixa manera boja i atropellada amb la que molts acabem traient els millor resultats. I resulta que sí, que l’equip i la seva bona relació és la clau de l’èxit, que les millors idees surten prenent un cafè i que, al final, gairebé tot passa per aprofitar les oportunitats que ofereix l’actualitat i “reaccionar amb suficient immediatesa a l’entorn”.

De tot cor dic que el cas de Moritz és un dels més interessants de les jornades, juntament amb la conferència protagonitzada per Google. I això són paraules majors en un món globalitzat. Doncs si empreses catalanes poden estar a l’alçada de les millors del món, també en aquest àmbit, el país té molt guanyat en aquest camí que enceta.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Sigueu respectuosos amb tothom. Aquest web no es farà responsable dels comentaris dels seus usuaris.