dimarts, 2 d’octubre del 2012

La fórmula low-cost de Nokia


Lluny queda l’escenificació de l’acord de Microsoft i Nokia en el Mobile World Congress (MWC) 2011 de Barcelona. Tots els experts en telefonia mòbil citats a la capital catalana van augurar que al mercat dominat per Google i Apple –amb permís de Blackberry– apareixia un nou competidor: els sistema Windows Phone embolcallat en els aparells del principal fabricant de mòbils. Un any i mig després, la quota de mercat de l’aliança entre Microsoft i Nokia és anecdòtica a Europa i els Estats Units.

En canvi, Nokia i el sistema operatiu Windows Phone no tenen competidor al mercat asiàtic i, especialment, a l’Índia on els telèfons finlandesos encapçalen el rànquing de vendes per davant del binomi Samsung-Google.

La fórmula d’èxit que permet a Nokia mantenir aquest mercat –malgrat l’amenaça de Samsung– són els smartphones low-cost. Per 65 euros, els consumidors indis tenen un terminal amb pantalla tàctil (Asha 305).


En molts casos, aquest smartphone low-cost és el primer pas per al desembarcament definitiu del client en la telefonia intel·ligent. I, aquí, de nou, Nokia comercialitza dispositius assequibles, a partir de 130 euros. Aquests preus s’acompanyen d’una oferta de màrqueting dirigida als joves amb terminals i complements plens de color.

La pregunta és si Nokia ha fet definitivament tard en mercats com el català. La cronificació de la recessió econòmica i la nova política dels operadors de posar fi als smartphones a zero euros, ¿podrien significar una oportunitat de negoci per a la companyia finlandesa? Existeixen potencials clients dels smartphones low-cost que tant èxit tenen a l’Índia? Els temps ho dirà i sobretot l’aliança Nolkia-Microsoft, que encara no ha fet un pas endavant per exportar la fórmula més enllà del mercat asiàtic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Sigueu respectuosos amb tothom. Aquest web no es farà responsable dels comentaris dels seus usuaris.