Lluny queda l’escenificació de l’acord de Microsoft i Nokia en el Mobile World Congress (MWC) 2011 de Barcelona. Tots els experts en telefonia mòbil citats a la capital catalana van augurar que al mercat dominat per Google i Apple –amb permís de Blackberry– apareixia un nou competidor: els sistema Windows Phone embolcallat en els aparells del principal fabricant de mòbils. Un any i mig després, la quota de mercat de l’aliança entre Microsoft i Nokia és anecdòtica a Europa i els Estats Units.
En
canvi, Nokia i el sistema operatiu Windows Phone no tenen competidor al mercat
asiàtic i, especialment, a l’Índia on els telèfons finlandesos encapçalen el
rànquing de vendes per davant del binomi Samsung-Google.
La
fórmula d’èxit que permet a Nokia mantenir aquest mercat –malgrat l’amenaça de
Samsung– són els smartphones low-cost. Per 65 euros, els consumidors
indis tenen un terminal amb pantalla tàctil (Asha 305).
La
pregunta és si Nokia ha fet definitivament tard en mercats com el català. La
cronificació de la recessió econòmica i la nova política dels operadors de posar
fi als smartphones a zero euros, ¿podrien
significar una oportunitat de negoci per a la companyia finlandesa? Existeixen
potencials clients dels smartphones
low-cost que tant èxit tenen a l’Índia? Els temps ho dirà i sobretot
l’aliança Nolkia-Microsoft, que encara no ha fet un pas endavant per exportar
la fórmula més enllà del mercat asiàtic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Sigueu respectuosos amb tothom. Aquest web no es farà responsable dels comentaris dels seus usuaris.