dilluns, 30 de juliol del 2012

S'inaugura l'Apple Store Passeig de Gràcia de Barcelona: va sobre experiències!


La notícia de la setmana al món de les TIC s’ha consumat: la nova botiga Apple Store Passeig de Gràcia de Barcelona ha estat inaugurada amb tota la pompa que acostuma a utilitzar Apple en aquestes ocasions. I és una ocasió de les grans, veritablement, doncs es tracta de la segona botiga Apple a peu de carrer més gran d’Europa, després de la de Regent Street a Londres.

Les dades més destacades d’aquesta botiga són els seus 2.500 metres quadrats repartits en tres plantes, més de 300 treballadors i una inversió milionària en la restauració de l’edifici i el local que ha durat més de dos anys. Dit això, tot plegat fa olor d’Apple, des de l’acurada atenció al client dels seus treballadors, fins a l’excelsa situació dels dispositius sobre taules sòbries demanant ser provats, fins al ‘show inaugural’. I aquí és on es marca veritablement la diferència, el que la gent palpa, i el que fa que centenars de persones s’amunteguin en una cua de més de dues illes de l’eixample (tot Passeig de Gràcia des de Pl.Catalunya fins a Gran Via) per aconseguir ser un dels primers a entrar-hi.

Ja fa temps que l’atenció pel detall d’Apple li fa guanyar molts punts allà on va. En el cas concret de l’Apple Store a Passeig de Gràcia en trobem uns quants destacables. Per una banda el trencadís de Gaudí que va situar al voltant del local fa unes setmanes on s’anunciava, en català, de la propera inauguració. Seguim per una rotulació completa i exclusiva en català de tots els seus productes, alguns d’ells especialment dissenyats per a l’ocasió i amb motius catalans (no sempre trobem senyeres per guarnir els nostres dispositius Apple). I finalment, el dia de la inauguració, el colofó: una conga prèvia a l’apertura de la botiga per part dels seus treballadors a crits en català de ‘sí, sí, sí, Apple ja és aquí’ o ‘Passeeeeig de Gràaaaacia’ o ‘olelé, olalà, ser d’Apple és, el millor que hi ha’, a més de fer un passadís d’honor per anar rebent als primers clients que hi entren i regalar als primers 4.000 (sí, no és una xifra austera) una samarreta commemorativa amb el logotip de la poma dissenyada a base d’un trencadís de Gaudí. Tot plegat és una experiència única i inoblidable per als que tenen la sort de viure-ho.




I com això funciona, altres marques han començat a implementar el mateix concepte de botiga. És el cas de Samsung o Microsoft que, sense cap mena de rubor, no han dubtat a iniciar una ofensiva dubtosament semblant al que els de Cuppertino porten fent durant anys, i sumant-se, això sí, a altres empreses destacades que, com Sony, porten temps venent productes en botigues exclusives.

I és que al final, tot es basa en l’experiència que gaudeix un usuari i això, des de les oficines centrals d’Apple sempre ho han tingut molt clar. No importa tant si un usuari compra un dels seus productes, sinó de si seran capaços de predisposar a aquest usuari a desitjar comprar-lo en un futur proper.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Sigueu respectuosos amb tothom. Aquest web no es farà responsable dels comentaris dels seus usuaris.