Google ha fet oficial el que fins ara era un secret molt
mal guardat. Google Drive, el seu servei d’emmagatzematge al ‘núvol’, arriba a
competir en un mercat que cada vegada es posa més interessant. I ho fa pocs
dies després que SkyDrive de Microsoft estrenés aplicacions i modalitats de
pagament, i també poques setmanes després que Dropbox ampliés la capacitat del
seu servei gratuït.
Google Drive és el que fins ara era Google Docs. L’empresa
del cercador fa una aposta arriscada desfent-se de la marca ‘Docs’, bastant
consolidada en el seu ecosistema, i aposta per ‘Drive’ amb unes
característiques molt similars a la dels seus competidors.
Google Drive neix amb 5 GB d’emmagatzematge gratuït,
ampliables a 25 GB, 100 GB i 1 TB per una quota mensual de 2,49 dòlars, 4,99
dòlars i 49,99 dòlars respectivament. Les empreses podran ampliar fins a 16 GB
aquesta capacitat.
Aquest servei d’emmagatzematge web és accessible des de
qualsevol ordinador i dispositiu mòbil amb el sistema operatiu Android, ja
sigui smartphone o tablet. L’aplicació per a iOS està en preparació però Google
no ha volgut determinar quan la tindrà enllestida.
Com dèiem, Google Docs queda integrat dins Google Drive, pel
que diversos usuaris seguiran podent interactuar en documents. Una altra de les
característiques destacades de Google Drive és la integració de la tecnologia
de Reconeixement Òptic de Caràcters (OCR per les sigles en anglès). Aquesta
tecnologia permet, entre altres coses, cercar en documents escanejats o en
imatges. També s’inclou un reconeixement d’imatges pel que si cerquem, per
exemple, ‘Sagrada Família’, ens pot trobar una imatge del monument sense
tenir-ne associat un nom.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Sigueu respectuosos amb tothom. Aquest web no es farà responsable dels comentaris dels seus usuaris.