dijous, 30 d’agost del 2012

Neix Geonick.com, una nova xarxa social creada a Catalunya


S’ha posat en marxa a Barcelona Geonick.com, una xarxa social que permet els usuaris trobar persones que comparteixin interessos, hobbies o inquietuds. Geonick, que incorpora tecnologia desenvolupada per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), és una xarxa social i un buscador d’afinitats que pretén mostrar el camí del que serà “la següent generació de xarxes socials”. Fundada per l’emprenedor Pau Jené, l’empresa Geonick és una de les darreres que s’ha establert a l’edifici K2M, un viver d’empreses i de projectes universitat-empresa en l’àmbit de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) ubicat al Parc UPC, al Campus Nord.




En un context de creixent desconfiança dels internautes per l’ús que les xarxes socials majoritàries fan de les dades personals, Geonick defensa espais de privacitat i es compromet a no comerciar amb les dades dels usuaris i a no acceptar publicitat en cap de les seves pàgines.

Geonick és una xarxa social i un buscador pensat per a aquelles persones que gaudeixen amb les aficions i volen conèixer altres persones amb les quals compartir-les.

L’aplicació, una idea de l’emprenedor Pau Jené, incorpora l’última tecnologia en geolocalització, mapes dinàmics i web semàntica, una tasca que s´ha desenvolupat en col·laboració amb dos equips de la UPC: l’
inLab de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i l’Equip de seguretat per a la Coordinació d’Emergències en Xarxes Telemàtiques (esCERT-UPC). S’han utilitzat eines de programació estàndards, juntament amb software de gestió de bases de dades en forma de graf (DEX) desenvolupat per Sparsity Technologies, empresa sorgida del DAta MAnagement group (DAMA-UPC).

Segons explica Jené, Geonick és una xarxa social “slow”, un lloc on navegar sense presses ni necessitat de competir per acumular amics o seguidors. D’aquí el cuidat disseny del web, que suggereix un retorn a temps passats sense renunciar a la inspiració de les noves tecnologies.

Per tot això, Geonick es defineix com “la següent generació de les xarxes socials”. Perquè trenca amb els patrons de funcionament de les actuals xarxes socials: “Nosaltres no volem accés a la teva llibreta d’adreces perquè no volem poblar Geonick de manera massiva”, explica Jené, que afegeix que Geonick és una “xarxa social independent", perquè "mai trobaràs a Google alguna cosa que hagis escrit a Geonick”. Un altre dels aspectes innovadors de la xarxa és la facilitat amb la qual un usuari pot donar-se de baixa, només fent un clic. “La fidelitat de l’usuari volem guanyar-nos-la, no imposar-se-la”, justifica Jené.

Una de les apostes de Geonick és la geolocalització. En el registre se sol·licita el codi postal personal per a que l’aplicació situï l’usuari de manera aproximada, mai exacta, sobre d’un mapa de Google Maps convertit en dinàmic, interactiu, multifuncional i exclusiu per a cada persona.

Pel que fa al pla de negoci, Geonick proposa un model freemium, en el qual les persones que paguen tenen més serveis que les que no paguen. Geonick defensa que registrar-se no suposa un gran cost (9,95 euros l'any) i, en canvi, permet viure una experiència sense publicitat. Geonick planteja la idea d’autofinançar-se a través d’aquest model de negoci i no haver de vendre les dades dels usuaris o recórrer a la “molesta i invasiva publicitat” per mantenir els serveis.

L’aplicació comença a funcionar aquest estiu en una fase beta, per la qual cosa les primeres 5.000 persones a registrar-se podran gaudir de tots els serveis gratuïtament durant un any. En una primera etapa, els serveis de geolocalització estaran actius només a Espanya, però l’empresa contempla la possibilitat de poder obrir-se properament a altres països. Geonick està disponible en tres llengües: català, castellà i anglès.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Sigueu respectuosos amb tothom. Aquest web no es farà responsable dels comentaris dels seus usuaris.