Qui està fent evolucionar les TIC de manera significativa al mercat comercial? Actualment és Google. Fa més d'un lustre Sony gaudia d'aquest privilegi. Fins fa pocs mesos (anys?) era Apple. Els darrers 12 mesos semblava que Samsung qui s'anava a situar al capdavant d'aquest particular rànquing. Però són els de Mountain View qui més ens estan sorprenent i qui fan moure el sector en l'actualitat.
Des
que Android semblava més un intent de còpia d'iOS abans que un sistema
operatiu avançat han passat moltes primaveres. El sistema operatiu del
robot s'ha convertit en un referent en el que emmirallar-se pel que fa a
software de dispositius mòbils. Sempre hi ha excepcions, però a Apple
fa anys que li demanen que vagin incorporant-ne funcionalitats basades
en el que Google ja havia incorporat prèviament. I potser el futur de
Google passa per Project Glass, les ulleres 'del futur' que es van
deixant veure per tot arreu i enlloc alhora. De fet, arrel del seu
anunci tant Microsoft com Apple han mogut fitxa i han preparat patents
de dispositius similars. Però el que segur ha trencat i farà seguir
tendència al proper Mobile World Congress és el preu dels dispositius
Google.
Quan fa uns mesos es van ensenyar al món la gama
de dispositius Nexus, tant el 7, primer, però també el Nexus 4 i el
Nexus 10 respectivament, es va veure que allò podia ser un punt i a
part. Tots tenen un tret comú: el preu. Trenquen amb els preus actuals
del mercat i els rebaixen a l'alçada de la majoria de butxaques. El cas
més característic és el del Nexus 4, doncs disposar d'un smartphone de
característiques de gama alta a 350€ fa que la competència, que ronda
els 600€ amb característiques similars no aguantin la comparativa. El
Nexus 7 ja seguia aquesta línia, doncs els 200€ de preu de sortida (i
els 300€ de preu màxim) per a una tablet de qualitat revolucionaven un
sector on aquests números només els aconseguien submarques desconegudes
fabricants de dubtosos dispositius asiàtics amb mà d'obra barata i
materials desencaixats. Però Google no ho fa així. Google busca
fabricants de primera línia com són Asus, LG o Samsung i genera
dispositius amb bons materials (el Nexus 7 assoleix un tacte envejable),
bons dissenys (a destacar la carcassa de vidre del Nexus 4) i bon
hardware (el Nexus 10 garanteix la solvència de les tablets de Samsung).
I tot això a preus ridículs en comparació amb el que hi havia fins ara.
Google no ha inventat res, doncs Amazon ja havia assolit amb els
seus Kindle preus similars. El concepte passa per no assolir beneficis
amb la venta directe dels dispositius en qüestió, però sí amb el
contingut digital que d'ells se'n genera (música, llibres, música,
apps...). Però el que sí ha fet Google és aprofitar-se de la seva
globalitat per estendre el concepte a tot el mercat i revolucionar-lo.
El primer pas ja és prou visible: Apple, malgrat el que es digui, es va
veure obligat a desenvolupar un iPad mini a preu reduït. I és probable
que a partir del Mobile World Congress de Barcelona comencem a veure
dispositius que, sent de gama mitja-alta, redueixin significativament el
seu preu. Per tant, ara més que mai, pren sentit el lema que Google
utilitzava en la presentació de la seva nova gama "Nexus: the playground is open"
Si es consegueixen preus més barats!!! Bravo por google!!! M'agrada més aquesta política que la de Apple que es un atracament cada dispositiu que crea.
ResponElimina