dissabte, 26 de gener del 2013

Google trenca el mercat amb preus revolucionaris


Qui està fent evolucionar les TIC de manera significativa al mercat comercial? Actualment és Google. Fa més d'un lustre Sony gaudia d'aquest privilegi. Fins fa pocs mesos (anys?) era Apple. Els darrers 12 mesos semblava que Samsung qui s'anava a situar al capdavant d'aquest particular rànquing. Però són els de Mountain View qui més ens estan sorprenent i qui fan moure el sector en l'actualitat.

Des que Android semblava més un intent de còpia d'iOS abans que un sistema operatiu avançat han passat moltes primaveres. El sistema operatiu del robot s'ha convertit en un referent en el que emmirallar-se pel que fa a software de dispositius mòbils. Sempre hi ha excepcions, però a Apple fa anys que li demanen que vagin incorporant-ne funcionalitats basades en el que Google ja havia incorporat prèviament. I potser el futur de Google passa per Project Glass, les ulleres 'del futur' que es van deixant veure per tot arreu i enlloc alhora. De fet, arrel del seu anunci tant Microsoft com Apple han mogut fitxa i han preparat patents de dispositius similars. Però el que segur ha trencat i farà seguir tendència al proper Mobile World Congress és el preu dels dispositius Google.

Quan fa uns mesos es van ensenyar al món la gama de dispositius Nexus, tant el 7, primer, però també el Nexus 4 i el Nexus 10 respectivament, es va veure que allò podia ser un punt i a part. Tots tenen un tret comú: el preu. Trenquen amb els preus actuals del mercat i els rebaixen a l'alçada de la majoria de butxaques. El cas més característic és el del Nexus 4, doncs disposar d'un smartphone de característiques de gama alta a 350€ fa que la competència, que ronda els 600€ amb característiques similars no aguantin la comparativa. El Nexus 7 ja seguia aquesta línia, doncs els 200€ de preu de sortida (i els 300€ de preu màxim) per a una tablet de qualitat revolucionaven un sector on aquests números només els aconseguien submarques desconegudes fabricants de dubtosos dispositius asiàtics amb mà d'obra barata i materials desencaixats. Però Google no ho fa així. Google busca fabricants de primera línia com són Asus, LG o Samsung i genera dispositius amb bons materials (el Nexus 7 assoleix un tacte envejable), bons dissenys (a destacar la carcassa de vidre del Nexus 4) i bon hardware (el Nexus 10 garanteix la solvència de les tablets de Samsung). I tot això a preus ridículs en comparació amb el que hi havia fins ara.

Google no ha inventat res, doncs Amazon ja havia assolit amb els seus Kindle preus similars. El concepte passa per no assolir beneficis amb la venta directe dels dispositius en qüestió, però sí amb el contingut digital que d'ells se'n genera (música, llibres, música, apps...). Però el que sí ha fet Google és aprofitar-se de la seva globalitat per estendre el concepte a tot el mercat i revolucionar-lo. El primer pas ja és prou visible: Apple, malgrat el que es digui, es va veure obligat a desenvolupar un iPad mini a preu reduït. I és probable que a partir del Mobile World Congress de Barcelona comencem a veure dispositius que, sent de gama mitja-alta, redueixin significativament el seu preu. Per tant, ara més que mai, pren sentit el lema que Google utilitzava en la presentació de la seva nova gama "Nexus: the playground is open"

1 comentari:

  1. Si es consegueixen preus més barats!!! Bravo por google!!! M'agrada més aquesta política que la de Apple que es un atracament cada dispositiu que crea.

    ResponElimina

Sigueu respectuosos amb tothom. Aquest web no es farà responsable dels comentaris dels seus usuaris.